zondag 22 juli 2012

Op de camping

Zaterdag zijn we vertrokken naar camping De Havixhorst te De Schiphorst (gem. Meppel) Na ca twee  uur rijden met de caravan (en Jan met de motor, maar die vertrok iets later ivm bandjes pompen) kwamen we aan. Op het laatste stukje reed ik toch nog verkeerd. Er stond een bordje camping, maar dan zonder pijl. Die bleek te wijzen naar een doodlopend weggetje.... Omdat het verder alleen maar landwegen zijn, kon ik niet keren en moest doorrijden. De TomTom maar weer geactiveerd en ca 20 minuten later was ik weer terug ;) Jan is kort na mij op dezelfde manier langs het weggetje gereden, maar met de motor is het makkelijker keren natuurlijk!

De eigenaren waren er vrijwel direct om ons onze plek te wijzen. Tegen een bomenrand aan, met de rug naar het zuiden (heerlijk voor in ieder geval de komende warme dagen) We hebben met de eigenaar de caravan op zijn plek gezet, stroom aangesloten, honden aan de lange lijn en koffie gezet. Omdat het al bijna twee uur was, hebben we eerst een hapje gegeten. (ik had onderweg al even snel een broodje gepakt, Amy moest er toch even uit om te plassen)  
de tent staat mooi strak dit jaar

Na het eten zijn we begonnen met de voortent op te zetten, die stond na ruim een uur prachtig strak in de haringen. Toen kon het hekwerk geplaatst worden, dat ik vorig jaar via internet had besteld. Toen heb ik het op de camping daar laten bezorgen en heeft het nog een viertal dagen gestaan. Nu konden de honden los, dus geen gedoe meer met de lijnen om tentstokken, tafelpoten en haringen.
samen buiten in de zon

Amy had al snel een plekje met haar neus aan het gaas, ze kon zo heerlijk de boel bekijken. Een keer probeerde ze door het raster te kruipen, eigenlijk meer omdat ze iets rook aan de andere kant. Ze was er bijna door getijgerd, maar we konden haar op tijd binnen houden. Later dook ze er nog een keer in, toen ze schrok van iets. Gelukkig konden we haar er snel weer uit ontwarren!

Het zou 's nachts best koud worden, dus heb ik de benches dicht tegen elkaar gezet en helemaal afgedekt met handdoeken. Ze hebben heerlijk geslapen!
ons bedje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten