zaterdag 29 september 2012

Oeps, vergeten!

Vrijdagmiddag had ik om één uur een afspraak met Sam Hunter van Paws4Fun om te kijke hoever we staan als combinatie hond en baas. Na enig zoeken had ik het veldje gevonden in Zevenaar en parkeerde ik de auto achter een gele bestleauto. Bij een hondentrimsalon. Daar aangebeld, komt de eigenaresse naar buiten met: "Hé, da's raar, ik had toch geen afspraak staan?" Ik uitgelegd, dat ik voor Sam kwam. Blijkt dat het veld ernaast inderdaad te zijn. Maar al wie er was, geen Sam. Zij bellen, want ze moest Sam toch nog iets vragen. Blijkt Sam het vergeten te zijn. Na een update op haar telefoon, zijn niet al haar afspraken correct overgekomen en ze was te ver weg om 'even snel' alsnog te komen.
Na een nieuwe afspraak te hebben gemaakt (volgende week vrijdag om half vijf, want dan heb ik vrijwel zeker een auto) ben ik maar met de honden naar de Nieuweling gereden en heb ze daar even lekker laten rennen.

Nog even snel bij Sascha Diertotaal langs om beide te wegen. Aike weegt 21,2 kg, Amy weegt 14,1 kg.
Omdat ik speciaal een dentalbotje gekocht had voor Aike om in de auto op te peuzelen, terwijl ik met Amy bezig was, hebben ze die thuis toch gekregen. Amy had hem na ruim drie kwartier verorberd. Aike had hem in eerste instantie verstopt, maar toen Amy er te dicht in de buurt kwam, heeft hij hem zelf toch maar opgegeten. Hij heeft tegenwoordig in de gaten, dat hij niets meer kan laten liggen voor later. Amy eet altijd wel!

De spelletjes tussen beide worden ook langzamerhand iets heftiger. Aike pikt niet meer zomaar alles van Amy. Een filmpje volgt, zodra Rob even tijd heeft om met mij e.e.a op een rij te zetten



Aan het filmpje wordt gewerkt.

Op maandag ben ik voor controle naar de dierenarts geweest. Hij vond de ogen iets rustiger geworden, dus kon de medicatie aangepast. I.p.v. 2 x daags 1 druppel, gaan we nu naar 1 x per twee dage n 1 druppel. Over twee weken weer terug voor een volgende controle. Amy lijkt ook iets minder jeuk te hebben, maar de roodheid kan per moment van de dag veranderen, dus het is nog echt niet over. We wachten het gewoon maar af.
Samen kijken naar wat het baasje aan het doen is..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten