maandag 21 januari 2013

Sneeuwpret

Op 24 januari met Amy voor controle van haar ogen naar de dierenarts geweest, was allemaal prima in orde.
Omdat ik ze nu allebei in de auto had, (met dank aan Rob voor het lenen van zijn bolide) meteen even doorgereden naar Sascha dierenspeciaalzaak om ze te wegen. Aike weegt 20,7 kg, Amy weegt 16,8 kg. En natuurlijk gaan we daar niet met lege handen weer weg^^ Even wat lekkers ingekocht voor ons weekendje Limburg.

Sneeuw levert toch altijd mooie plaatjes op. Helaas vergeet ik meestal mijn camera, maar vandaag had ik hem bij me!
Sinds twee weken heb ik nieuwe ballen om mee te spelen. Ze passen in de werpstok, dus kan ik er lekker mee gooien. Aike vindt het heerlijk om er achter aan te gaan en Amy rent daar weer achteraan. Ze is meestal wel iets sneller dan Aike, maar gaat dan over de bal heen, die natuurlijk wel door Aike kan worden opgepakt. Soms heeft ze de bal wel en dan daagt ze Aike flink uit. Maar daarom heb ik er dus meteen twee gekocht, kunnen ze beide achter de bal aan. Aike brengt hem steeds vaker bij me terug om nog een keer te laten gooien. Amy rent dan met de andere bal in de bek met hem mee. Zij laat de bal ook nog wel eens ergens liggen en dan moet ik er naar zoeken. Ze leert zo wel het commando 'zoek', want vaak rent ze dan al in de juiste richting en een enkele keer vindt ze de bal ook. Vol triomf natuurlijk!
Vandaag dus de camera bij me, zodat ik een aantal leuke plaatjes kon schieten:
Dit keer heeft Aike de bal

Neus in de sneeuw

Languit in de sneeuw met de bal binnen bereik

Aike was weer sneller of slimmer.....

Dan maar even snuffelen wat er onder de sneeuw ligt

Nog een keer?

Mooi hondje..

Er zijn andere honden in aantocht.

Aike knaagt graag op de bal, en maakt daar rare geluiden bij!!
Zo moe na het spelen in de sneeuw...



4 opmerkingen:

  1. Heerlijk hoe de honden in de sneeuw spelen. En ze worden helemaal niet vies. Gisteren lag Foppe ook plat na het spelen in de sneeuw.
    Ook ik geniet van mijn honden met volle teugen.
    Trouwens, ik denk dat Foppe langer is dan Amy. Ben reuzebenieuwd om het nestje eens in het echt te zien.
    Groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Barbara,
      Volgens mij hebben we in mei de fokkersdag voor het leafkenest. En in april is de clubmatch van de NVSW. Beide dagen zijn weer in Zutphen in de Hanzehal. Dus wie weet zien we elkaar binnen drie maanden!
      Groetjes, Josette

      Verwijderen
  2. Wat een super leuke foto's zo in de sneeuw!
    Het is echt genieten geblazen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en niet alleen voor ons mensen, die genieten van de plaatjes, de honden genieten van de sneeuw. Jammer dat er ook op de stoep vaak erg veel zout ligt. Af en toe wordt er flink met een pootje getrokken, zit er weer te veel zout op en misschien zelfs een klein wondje. Jammer, maar je kunt niet alles omzeilen.

      Verwijderen