maandag 2 december 2013

Op de heupen

Ongeveer 4 weken geleden ben ik met Amy naar de dierenkliniek van Atjo Westerhuis in Dodewaard geweest om heupfoto's te laten maken.

We moesten om 9.30 uur aanwezig zijn, Amy nuchter(!) ik met allerlei papieren en kopieën. Na een korte intake kon ik een kopje koffie pakken en werd nog even de chip van Amy gecontroleerd door een assistente. Gelukkig klopte die met haar stamboom! Deze assistente stelde Amy op haar gemak door haar aan te halen en even lekker te kroelen.

Klokslag 10.00 uur mochten we naar de röntgenkamer, waar ik in een loden schort werd gehesen (8 kilo) en een schildklier-slabbetje. De assistente tilde Amy op en legde haar met hulp van een andere assistente op haar  rug op de röntgentafel onder het apparaat. De eerste ging vervolgens bij haar hoofd staan en hield Amy´s voorpoten vast naast haar gezicht. De andere assistente legde Amy zo recht mogelijk en trok zachtjes aan haar achterpoten en duwde vervolgens de knieën naar elkaar. Amy stribbelde nogal tegen, maar werd rustiger toen ik zachtjes tegen haar praatte. De foto werd snel genomen en Amy mocht van de tafel af. Na het ontwikkelen kon de foto bekeken worden. Nu bleek dat Amy haar rug een beetje kromtrok en dus moest er een tweede foto gemaakt worden. Ze onderging het geheel nu wat meer gelaten en daardoor was het nu sneller gepiept. En alles zonder verdoving, roesje of wat dan ook! Zelfs een koekje mocht niet, voor het geval er toch alsnog een lichte verdoving gegeven moest worden.

Helaas lag ze nu weer ietsje scheef, dus werd besloten haar nu in een bak te leggen, waar haar rug netjes strak in lag. Dat vond ze natuurlijk in het begin niet leuk, maar ook nu hielp een beetje sussen en kroelen. Wat een kanjertje!
De dierenarts werd erbij geroepen om de foto te beoordelen, maar hij vond hem nog niet optimaal, dus een vierde foto werd gemaakt! Amy wist nu precies hoe alle in zijn werk ging en onderging het lijdzaam.

Deze foto was geschikt om op te sturen naar de Raad van Beheer ter beoordeling.

Nog even al het papierwerk verder invullen, ondertekenen en betalen en we konden terug naar huis.

Nu was het wachten op de rekening van de Raad van Beheer voor de beoordeling. Deze kwam op zaterdag 18 november en die heb ik direct voldaan, zodat ik zo snel mogelijk de uitslag binnen had. En die kwam op 27 november met goed nieuws± HD A met norbergwaarde 23 en onvoldoende aansluiting. Dat laatste is mij nog niet helemaal duidelijk, maar daar kan Brigitte me vast wel uitleg over geven.
Amy´s heupen zijn in ieder geval helemaal in orde! Joepie!!

Nu nog een keer een showtje, de fokkerscursus volgen, inventarisatie, een lover zoeken....... Ik denk dat het wel eind 2014 wordt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten