zaterdag 7 juli 2012

en weer een week voorbij...

...waar blijft de tijd?
Amy is al ruim 10 weken bij ons. En het voelt alsof ze er altijd al was. We hebben een ritme gevonden, waar ieder zich goed bij voelt. Meestal sta k rond half 8 op, kleed me aan en ga naar beneden. Als ik de rolluiken open heb gedaan en in de berging kom, staat Aike me al op te wachten en word ik door Amy begroet met een soort blaffend gegrom.
zo tref ik haar 's morgens niet snel aan!

 Ik lijn haar aan zodra ze uit de bench komt en loop even met haar via de poort achter het pad in. Daar doet ze haar eerste plasje van de dag en meestal legt ze daar ook haar eerste ontlasting neer. Die ruim ik pas op, als ik haar binnen de poort heb gebracht. Ze heeft nog steeds de neiging om het zelf op te eten, zeker als ze de ontlasting bij de poort in onze eigen tuin doet. De plasjes gaan nu eigenlijk steeds buiten (even afkloppen natuurlijk!) ook omdat de deur de hele dag open staat. Alleen als ze erg opgewonden is, wil ze nog wel eens een ongelukje hebben. Ach, ook dat gaat ze leren.

Omdat ik liever niet met een lege maag de deur uit ga, eet ik eerst terwijl Aike en Amy samen liggen te knuffelen en ruziƫn op de grond. Zodra ik echter opsta, zijn beiden direct klaar om te gaan. We lopen meestal een flinke ronde langs het water en weer terug over het Eilandplein. Als we op het laatste stukje over het trottoir naar ons huis lopen, krijgt Amy steeds meer haast. Ze heeft dan duidelijk honger en wil maar al te graag naar huis.

netjes wachten op je eten



Nu het vakantie is, zit Rob vaak beneden te gamen aan de eettafel. Amy heeft daar een van haar favoriete plekjes gevonden: onder zijn stoel. Alleen een pootje of een staart verraadt haar positie. Wel uitkijken met opstaan, anders rol je over die pootjes heen!

een staartje onder de stoel


of een pootje verraadt een hondje onder de stoel


































Dat beide honden last hebben van de warmte uit zich in loom gedrag, veel slapen en de koele plekjes opzoeken. TIjdens het eten liggen ze allebei in het halletje onder aan de trap. Daar  liggen ze in een min of meer koele tochtstroom, omdat alles tegen elkaar open staat.
lekker in de koele luchtstroom














Als je een foto maakt, zullen we even poseren










































Geen opmerkingen:

Een reactie posten