dinsdag 15 mei 2012

Naar de dierenarts

In de week van 14 mei moest Amy naar de dierenarts voor haar tweede enting. Ik dacht dat het wel goed uitkwam om maandagmiddag naar Van der Mast te gaan. Dat had ik dus helemaal verkeerd gedacht. Ik was er ruim 10 minuten voor aanvang van het spreekuur en er zaten al zeker 10 dieren te wachten, met zo mogelijk nog meer baasjes. Ik heb me direct omgekeerd.
we zijn iets te vroeg, dus even wachten
Dinsdagochtend ben ik naar een dierenarts iets dichter bij huis gegaan. Ook al op tijd, ik was er om 8:15, maar de praktijk was al open, dus ik kon lekker binnen zitten om te wachten (het is koud en regenachtig vandaag) en ik was de eerste. Even voor half 9 werd Amy naar binnen geroepen. De dierenarts, die rustig op zijn hurken zat,riep haar bij zich en haalde haar even aan.
Op de behandeltafel liet ze zich rustig onderzoeken, het gebit, de oren, de ogen, het hele lijf. Ook het luisteren met de stethoscoop ging super.

rustig liggen op de behandeltafel


Van het prikje heeft ze niet veel gemerkt, alleen de druppeltjes in de neus tegen de kennelhoest bevielen iets minder, maar er werd geen kik gegeven.
Natuurlijk kreeg ze een paar lekkere snoepjes, die ze graag aannam.

Terug in de auto ging ze weer rustig zitten. Ze vindt de klep een beetje eng als die dichtklapt, maar daardoor gaat ze wel goed naar achteren zitten.
okee, laat die klep nu maar komen
Thuis werd ze door Aike begroet en kon ze lekker gaan slapen. Dan kan ik zo mooi gaan sporten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten