woensdag 30 mei 2012

Snotneus

Sinds een paar dagen heeft Amy een verkoudheid onder de leden. Ze heeft een echte snotneus en regelmatig smurrie in de ogen na het slapen. Ik ben dinsdag even bij Brigitte langsgegaan en heb een flesje Puur Laryngo gekocht. Een homeopathisch middeltje tegen kennelhoest en een infectie van de bovenste luchtwegen. Amy kuchte heel af en toe, maar een snotneus met groenig slijm,  geldt bij mij ook als een infectie. Na een aantal keren een dosis toegediend te hebben, lijkt ze al minder last te hebben van de verkoudheid.

Maandag tijdens de puppytraining heeft ze toch gezwommen, het was erg warm en het water was ook lekker. Ik had de waterschoentjes bij me en de korte broek aan. Ik heb de hondjes naar het eilandje gedragen en ze daar neergezet. Het was dan aan de baasjes om ze terug te laten zwemmen. Als dat niet lukte, pakte ik de hondjes onder de kin en de buik en leidde ze naar een dieper deel waar ze wel moesten zwemmen en dan liet ik ze voorzichtig los. Amy had natuurlijk al gezwommen en haar kon ik lokken met een erg lekker stukje worst van Brigitte Gelukkig kreeg ik na enkele aanwijzingen het doosje open ;-). Ik heb haar dit keer wel na het zwemmen even goed droog gewreven met een handdoek.

Omdat er slechter weer wordt voorspeld vanaf donderdag, heb ik vanmiddag de kar weer uit de schuur gehaald en ben naar het Horsterpark gelopen. Amy heeft grote delen zelf gelopen. Ze ging ook regelmatig achter Aike aan de struiken in, dwars door de brandnetels.

Ik kom al!

Wat doet Aike daar nou?

Aike heeft weer muizen in de neus...

Amy zoekt ook al naar muizen


Amy kijkt hoe Aike een aanloop neemt

In de waterkant ruikt het ook lekker









































Zodra ik haar riep, kwam ze direct weer naar me toe. Wat natuurlijk beloond wordt met een lekker snoepje. Aike luisterde iets minder goed, daar moet ik weer hard aan gaan werken. Er was natuurlijk ook heel veel om op te jagen en te blaffen. Om hem even weer bij de les te brengen, heb ik op een bepaald moment even een andere route genomen. Ik hoorde hem naar me zoeken. Ik stond ook nog onder een donker bomendak, dus kon hij me slecht zien en moest op het geluid afgaan. Daarna komt hij wel weer sneller op mijn roepen!


Aike heeft ze ook gevonden
Amy daagt Aike nog steeds uit, maar krijgt nu iets vaker een flinke snauw van hem. Hij pikt niet alles meer. Als hij geen zin heeft, laat hij dat duidelijk merken. En als hij de bal of een ander speeltje niet wil delen, dan legt hij zijn poot over Amy heen en trekt hard terug. En lukt het dan om het speeltje vrij te krijgen en Amy probeert het toch weer te pakken, dan laat hij los en duikt dreigend op haar af. Die boodschap begrijpt ze meestal wel. Maar het blijft bij dreigen en snauwen of af en toe een bek om haar neus.

lenig hondje

Bek in bek

Aike heeft geen zin!

Het ziet er gevaarlijk uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten