vrijdag 25 mei 2012

Zwemmen?


Of toch nog maar even niet?
Maandag zijn we 's morgens tegen half 11 lopend naar het Horsterpark gegaan. Amy in de fiets/wandelkar, Aike er naast. Het was al redelijk warm, dus zijn we doorgelopen naar het water. Ik had voor Aike een bal meegenomen, zodat hij lekker kon zwemmen. Amy vond het maar raar, wat hij deed. En met de derde worp sprong ze hem achterna. Om meteen rechtsomkeert te maken, want dat was nat!! Helaas had ik de camera niet paraat, zul je altijd zien! Ik heb nog geprobeerd om haar op het zandstrandje te laten zwemmen, maar ik moet echt meegaan.

Aike heeft iets gezien in de boom

wat zit er in die boom?


een natte hond, na een paar sprongen
achter Aike aan het water in










Aike's bal ligt op de kar






Dit is meer mijn formaat


wat een rare honden!
na zo'n tocht ben je kapot!




































's Middags kwam Pongo een paar uurtjes, omdat zowel Brigitte als Bertus weg moesten. Amy en hij hebben nogal luidruchtig samen gespeeld en 'gevochten'. Pongo scoorde bij binnenkomst al meteen een kauwbotje en wilde dit niet meer afgeven. Ik heb Amy (en Aike) een nieuwe gegeven, maar dat had niet zo veel zin. Amy wilde het botje van Pongo, natuurlijk.
kunnen we samen kluiven?

Pongo heeft gewonnen, Amy moet toekijken

allemaal een eigen kluifje

broer en zus in gevecht
Na een goed uur ben ik met de twee pups even naar het veldje bij de sloot gelopen. Wat een gegoochel, twee pups aan de lijn! Maar ze hebben beide geplast. Ik heb ze ieder in een eigen bench gelegd met een lekkernij en na een paar kefjes, zijn ze toch in slaap gevallen.
Bertus had voor Pongo eten meegenomen, maar helaas had Pongo dat plastic zakje al in de auto gevonden en de inhoud grotendeels verorberd. Dus heb ik hem om 4 uur een klein beetje Prins gegeven, dat ging er ook wel in..!
Toen begon het spelen en 'vechten' weer van voor af aan.
Korte tijd later kwam Brigitte, die een dagje BHV gehad had en van de warmte compleet gaar was. Pongo vond het toch fijn haar weer te zien, al had hij het hier ook erg naar de zin.
bezoek van je broer is slopend


Na maandag werd het ineens echt zomer met temperaturen van boven de 25 graden. Woensdag moest ik werken tot half twaalf helaas was dat iets te lang en had Amy in de bench geplast.  's Middags ben ik met de auto naar het Horsterpark gegaan. Aike dook meteen het water in, maar Amy bleef lekker op een afstandje staan. Ik wilde na een dik half uur net weer naar huis gaan, toen Bertus en Brigitte met de hele meute arriveerden. Natuurlijk zijn we toen nog even gebleven. Amy en Pongo vonden elkaar meteen weer. En natuurlijk was Imre ook erg in trek bij Amy.
Bertus was zo aardig om zijn schoenen uit te doen en eerst Pongo en daarna Amy mee te nemen naar het zandstrookje, dat een paar meter uit de kant van het strandje ligt. Nu moesten de hondjes dus wel terugzwemmen. Pongo had aan een klein 'duwtje' genoeg, Amy moest even licht ondersteund worden. Maar ze zwom! En hoe! Alsof ze het al jaren deed, met een rustige slag. En het snoepje dat ik haar aanbood, nam ze ook gewoon aan, dus was er geen stress. Dat hebben we nog een keer herhaald met het zelfde resultaat. Zo gaaf. Helaas heb ik geen foto's gemaakt (geen camera bij me) maar Brigitte gelukkig wel. Die komen nog!
alsof ze niet anders doet
ook nog snorkelen!




en dan nog vechten met je broer
Time-out!









Brigitte , bedankt voor de prachtige foto's!

2 opmerkingen:

  1. Ik schiet ook geen drol op met die foto's maar het wachten wordt beloond, ze zijn wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig, jullie hebben het voor elkaar gekregen om een blog te maken, ik kom er echt niet verder mee, dus reageer ik maar op jullie berichtjes met de belevenissen van Saar.
    Ik volg jullie met veel plezier en zie dat Amy en Pongo ook als kool groeien, je ziet ze per keer veranderen.
    Vraagje van mijn kant, hoeveel voeren jullie per keer?
    Ik zal Saar morgen wegen, dan hebben jullie een idee of ze goed groeit, volgens mij wel.
    Laatste up-date wat Miep de poes betreft, Saar slaapt en Miep heeft heeeeeel voorzichtig aan het puntje van haar staart geroken, wij volgen dit met argusogen maar laten ze het wel zelf uitzoeken. Het zorgt soms wel voor komische taferelen.

    BeantwoordenVerwijderen